Elev: Ce v-a determinat să deveniți profesor de matematică? Cum v-aţi descoperit pasiunea pentru această disciplină?

Profesor: Am iubit și iubesc dintotdeauna matematica. Încă de când eram elevă în clasa a V-a, mi-am dorit să devin profesoară de matematică. Pasiunea pentru această disciplină mi-a insuflat-o domnul profesor Păun Ion, profesorul meu de matematică din școala generală. Nu ştiu cine mi-a plăcut mai mult, matematica sau profesorul, dar mi-am urmat această pasiune şi mi-am îndeplinit visul. De aceea consider că personalitatea profesorului, atitudinea pe care acesta o are faţă de elevi, modul în care îi motivează şi îi susţine, toate acestea au un rol esenţial pentru elev. Dacă unui elev îi place profesorul, atunci îi place şi materia pe care acesta o predă şi se străduieşte să obţină rezultate bune.

Elev: Ce înseamnă matematica pentru dvs?

Profesor: ,,Matematica este regina științelor, spunea Carl Friederichs Gauss. Pentru mine, matematica este un mod de viaţă, o pasiune, un joc al minţii şi o provocare. Consider că ,,intrarea în cetatea cunoașterii se face pe podul matematicii. Indiferent de domeniul în care va lucra, orice persoană trebuie să posede o bună pregătire matematică.

Elev: Cum se desfășoară orele de matematică, la clasă, cu elevii dvs?

Profesor: Îmi place foarte mult ceea ce fac. Dintotdeauna am considerat că meseria de profesor este una pe care trebuie să o faci din pasiune, iar sala de clasă, alături de elevii mei, este locul în care mă simt împlinită. Am cultivat o relaţie foarte bună cu elevii, aceştia au încredere în mine şi comunicăm eficient. În ciuda faptul că matematica este percepută ca o disciplină dificilă, am reuşit să alung din clasă tensiunea, teama şi insatisfacţia. Am puterea şi răbdarea să repet explicaţia, dacă este cazul, de o mie de ori, aşa încât copiii să înţeleagă lecţia. Când, în sclipirea din ochii lor, îmi dau seama că elevii au înţeles ,,părticica” de matematică  pe care am predat-o în ziua aceea,  atunci resimt cea mai mare satisfacţie.

Elev: Ce fel de sentimente aveți atunci când elevii dumneavoastră performează în învățare?

Profesor: Acestea sunt momentele în care îmi culeg roadele muncii. În astfel de situații, realizez că efortul depus nu a fost în zadar. Am satisfacţii deosebite când, la sfârșitul unui ciclu în care am avut o clasă mai mulți ani, constat că am reușit să le creez elevilor mei un anume mod de gândire riguros, i-am învățat să-şi folosească mintea şi ambiţia. În urmă cu două luni, o fostă elevă a mea mi-a făcut o mare bucurie atunci când m-a anunțat că a fost admisă la Facultatea de Matematică și că am avut un rol foarte important în decizia ei de a urma această facultate.

Elev: Cum vă simțiți în rol de dirigintă? Câte promoții ați avut până acum?

Profesor: În acest moment, sunt dirigintă la clasa a VII-a, care este a treia promoție a mea. Este foarte frumos să fii dirigintă, te simți ca un părinte cu mai mulți copii. Părinții acestor copii sunt responsabili, mă susțin și mă ajută la educarea lor, pentru ca ei să devină adulţi de ispravă şi de bază pentru societatea noastră în continuă modernizare.

Elev: Ce sfat le-ați da tinerilor care doresc să aleagă cariera de profesor de matematică?

Profesor: Celor care vor să îmbrățișeze această profesie și să-și dedice viața instruirii și educației copiilor, le doresc multă răbdare, curaj și ambiţie!